Carit-San

Program

Luni - Vineri:

07:00 - 20:00

Adresa

Str. Mihai Viteazul Nr.42

Targu-Mures, Romania

Programari online Vreau sa ma programez

Ce înţelegem prin Depresie sezonieră?

ian 21, 2021

 Winter Blues 

 

 

Stiați că 20 ianuarie este considerată cea mai deprimantă zi a anului, cunoscut ca și "Blue Monday"?Ce legătură are instalarea anotimpului rece cu starea noastră de spirit?

Ce înțelegem prin Winter Blues(Tulburarea afectivă sezonieră)și ce legătură are depresia cu Vitamina D?

 

Ce înţelegem prin Depresie sezonieră?

Pe lângă dificultăţile actuale la nivel global, multă lume se confruntă cu stări de tristețe , energie scăzută, neliniște și probleme de somn care apar și se accentuează în perioada iernii.

Depresia sezonieră se manifestă în mod ciclic. Apare de regulă în lunile răcoroase.

 

Depresie

 

Simptomele şi cauzele depresiei sezoniere de iarnă sunt:

- tristețe, anhedonie

- oboseală, lipsă de energie

- nelinişte, anxietate

- probleme de somn

- vid emoţional, apatie

- probleme de concentrare şi memorie

- apetit alimentar scăzut sau crescut

- instabilitate emoțională și toleranță scăzută la stresul cotidian

Simptomele apar pe la sfârşitul toamnei, începutul iernii, apoi se amplifică, iar la sosirea primăverii se diminuează.

Ce se întamplă?

Iarna nu avem parte de expunere destulă la soare și de multe ori activitatea noastră fizică scade din cauza vremii neplăcute.

Lipsa soarelui provoacă carența de vitamină D şi perturbă ritmul nostru circadian.

Este dovedit științific importanța Vitaminei D pe lângă rolul jucat în imunitatea, sănătatea oaselor și a musculaturii.Are un rol esențial în reglarea bunăstării în general.

Carența de Vitamina D poate cauza pe lângă dureri și fragilitate osoasă și serioase semne depresive și anxioase.

În absenţa razelor de soare organismul va produce mai multă Melatonină, hormon esențial în reglarea somnului.Nivelul crescut de Melatonină poate cauza senzaţia de somnolenţă, oboseală.

 

Ce putem face să ne ajutăm?

Se recomandă o cură de Vitamină D3 iarna atât pentru imunitate cât și pentru bunăstarea noastră psihică.

 

Light therapy

Este recomandat să petrecem măcar 30 de minute pe zi la soare în cazul în care vremea de afară ne permite.

Exercițiu fizic regulat

O plimbare de 30 de minute pe zi ne ajută să creștem natural nivelul de serotonină, noradrenalină și dopamină a corpului, cunoscute ca și hormonii de  fericirie.

Să petrecem timp în natură și în compania animalelor

Terapiile asistate de animale este o metodă de mare succes în tratamentul diverselor tulburări psihice.Compania lor și contacul cu ei crește nivelul de Oxitocină în creierul uman(hormonul iubirii).

La recomandarea medicului se poate administra precursor de serotonină 5htp- supliment alimentar.

În caz de simptome grave/ persistente, depresia sezonieră de iarnă necesită tratament psihoterapeutic sau medicamentos.     

 

Dr. Benedek Orsolya

Medic psihiatru

Consultant in psihoterapie pozitiva

 

 

Click aici pentru a cere o programare la Dr. Benedek Orsolya